lördag 15 januari 2011

Mitt namn är A

Vad är det med den "nya" trenden att bara kalla alla för första bokstaven i namnet? Är folk lata och orkar inte skriva ut hela namnet eller vill folk vara hemliga? Detta är ju väldigt använt på facebook och diverse bloggar. Det blir ju lite överdrivet när man blir helt förvirrad och undrar vem de egentligen menar. Jaha, A är din kille Anders eller var det din syrra Anna du menade? Jaja, din gamla katt Allan! Då förstår jag!

Är jag för gammal eller bara knäpp som inte fattar vitsen? :)

4 kommentarer:

  1. Hahaha ja du lite förvirrande kan det vara ibland.. Jag använder ju diverse smeknamn på Philip om vart annat :-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha jag har faktiskt inte tänkt på det men nu när du nämner det så har jag fått lite sms på sista tiden där man bara använder första bokstaven vid namn.

    SvaraRadera
  3. jag kallar ju alltid lunas pappa för T, för att det är enkelt, men ibland också för att jag vill vara lite mer privat. i bloggen tex. de som känner mig vet vad han heter och de som inte känner mig, behöver inte veta :)
    oftast är det dock bara för att det är enklast!

    SvaraRadera
  4. Precis, många vill bara vara lite privata men vissa överdriver ju verkligen och kallar både sin kille, sina barn och sina vänner för bara första bokstaven. Vissa gör ju en grej av det men jag blir mest förvirrad. :)

    SvaraRadera