söndag 2 januari 2011

Hej 2011

Gott nytt år! Eller god fortsättning får man väl säga nu såhär två dagar efter.. :)



Vi firade nyår hos goda vänner på deras lantställe utanför Rimbo. Mycket snö, mycket god mat och många raketer blev det. Linda bjöd på en 9-rätters avsmakningsmeny, hon ska alltid överträffa sig själv med matlagningen! Supergott som alltid såklart! Här kommer bilder på två att de nio rätterna.


Pilgrimsmussla med blomkålscréme, Beurre Blanc & Avrugakaviar

Chokladsablé med hallonganache, guld och färska hallon
Wilmer slocknade vid åttatiden så vi kunde äta de flesta rätterna i lugn och ro. Han sov till elva, sen fick jag natta om honom men han somnade lagom till kvart i tolv igen och sov sedan igenom alla raketer. Jag gick och lade mig strax före två, precis innan Wilmer vaknade igen. De andra spelade Stockholmsspelet till kl tre. Wilmer vaknade vid sju och ville upp men vi lekte lite i sängen och började så smått gå upp vid åttatiden.

Wilmer var nyårsfin i body med inbyggd fluga från H&M. Själv har jag nog aldrig lagt ner så lite tid på min nyårsoutfit, hade inte förberett eller tänkt igenom något alls så det blev en rosa tunika från Zara och resten svart. Håret - den vanliga "mamma"tofsen. Mitt hår har blivit så statiskt så jag kan knappt ha det uppsläppt nu på vintern.





 2010 var året med stora omställningar, man var gravid, blev mamma och fick helt andra saker att fokucera på. Året har vart kämpigt på många sätt men samtidigt det bästa eftersom Wilmer kom till världen!

Mina förväntningar för 2011 är att få spendera mycket tid med min son och få se honom utvecklas. Jag har inga nyårslöften mer än att försöka stressa mindre och inte jaga upp mig för småsaker. Får se hur det går. :) Jag längtar efter våren och hoppas det blir en kort vinter.



2 kommentarer:

  1. håller med. 2011 kommer bli supermysigt, bara vintern kan försvinna! :P

    SvaraRadera
  2. Precis, vi får se till att hitta på roliga saker så tiden går fort! :)

    SvaraRadera