tisdag 4 januari 2011

Ålar sig

Wilmer har så smått börjat förflytta sig genom att åla och rulla iväg. Dags att barnsäkra lägenheten med andra ord! Vi köpte sånna där pluggar till elkontakterna på IKEA innan han föddes, men nu behöver vi nog komplittera med lite andra saker som hörnskydd osv. Helst skulle jag vilja klä in hela golvet och alla möbler i mjuk skumgummi så han inte kan trilla och göra illa sig. Han lyckas alltid hamna utanför sin lekfilt hur stor den än är. Lite hönsmammigt kanske. :)

Han är fortfarande inte så stadig att han kan sitta en längre stund själv utan att trilla omkull. Kanske ska köpa en vadderad hjälm till honom? :)

5 kommentarer:

  1. Ja jag hoppas också tänderna kommer snart, så han slipper smärtan.

    En sån där hjälm skulle jag aldrig köpa. Hur ska de då lära sig? Om man skyddar dem från allt, vilket inte går, så går de ju under av minsta lilla sen. Barn har ju överlevt i åratal utan problem :) Barnsäkra är bra, vi har bara gjort eluttagen. Får nog räcka. Vi är med han hela tiden och säger till honom, så vi får se om han lär sig. Sedan har vi ju runt vardagsrumsbord (där han är mest) så det är ju skönt :)

    Men du har lite att göra ;)

    Kram till er

    SvaraRadera
  2. Nej jag vet att de inte lär sig om de skyddas för mycket. Men ändå. Vill inte att han ska göra illa sig. :( Men jag ska inte köpa en sån hjälm, jag lovar! :)

    SvaraRadera
  3. Nä, är väl klart att ingen vill att ens barn ska göra sig illa. Men man får inte hönsa för mkt ;)

    Kramis

    SvaraRadera
  4. här ramlas det bakåt, framåt och åt sidorna, kan inte släppa honom en sekund längre. men tror faktiskt han blir mer rädd än att det gör ont...

    SvaraRadera
  5. Towe - jag kan tänka mig det! Jobbigt sen när man får jaga efter när de kryper i full fart! Man har lite att göra då. :)

    SvaraRadera