måndag 17 januari 2011

Lever farligt

I dag lever man farligt om man vågar sig ut på en promenad med barnvagnen! Får man inte en istapp i huvudet så halkar man väl och bryter svanskotan eller något annat som gör ont att bryta.

Det är rena isbanan ute med ett lager vatten ovanpå, allt för att det ska bli så halt som möjligt! Wilmer och jag har levt lite farligt idag. Jag såg framför mig hur jag halkade och drattade på ändan flera gånger och vagnen rullade fort vidare utan mig, läskigt! Men vi klarade oss hem utan att bryta ett endaste ben.

En otrevlig syn nu när snön börjar smälta är ju de mysiga bajshögarna som man får se upp för hela tiden. Varför kan inte folk plocka upp efter sin hund??

Jag gillar inte när snön smälter såhär i januari så man får vårvittring när man mycket väl vet att det kommer vara vinter ända tills typ april-maj.. För jag antar att man inte kan hoppas på vår redan i Februari? Nej, tänkte väl det.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha låter precis som du skulle ha spenderat din dag med mig! Vi kanade fram som bambi på hal is med våra vagnar och påpekade faktiskt just hundbajsarna som låg öerallt :-D

    SvaraRadera
  2. Haha, vad roligt! Ja, Bambi på hal is var verkligen så man kände sig! Antar att det är likadant idag.

    SvaraRadera