onsdag 19 januari 2011

Barnsäkra

Eftersom Wilmer börjar förflytta sig så smått ( än så länge bara i cirklar och baklänges) så jag har börjat surfa runt efter barnsäkra hemmet-grejer. Jag läste att man ska göra sig av med giftiga krukväxter och blommor. Men hur ska man kunna veta om de är giftiga eller inte? Ja, det finns ju en lång lista med farliga växter. Men jag har inte en aning om vad mina växter heter! Jag kanske kan namnge två, kanske tre om jag får tänka på saken. Finns det någon blomexpert man kan skicka några bilder till eller så? Ska nog börja kolla med mamma, hon kanske kan!

Än så länge har jag satt pluppar i eluttagen i alla fall. Fast det ska ju typ vara nästan omöjligt att få en stöt nuförtiden säger de. Nästa steg blir att sätta spärrar på lådor och skåp i köket.

Ni som har barn, använder ni klämskydd på era dörrar i lägenheten?

1 kommentar:

  1. Todiloo!

    Vi hade bara klämskydd på de dörrarna som jag redan innan vet attd et gärna bli korsdrag i :-) Annars vill det mycket till att det ska bli en så rejälsmäll att fingrarna tar skada.

    :-)

    Hoppas du hittar det du söker :D

    SvaraRadera