söndag 2 januari 2011

Förkyld

Lillkillen har spenderat sin 6-månadersdag med att bli förkyld! :( Det började redan i går kväll med att han var väldigt gnällig och inte ville sova. Sen sov han dåligt i natt och vaknade varannan timme. I dag har snoret runnit hela tiden och han har vart lessen till och från hela dagen, stackars liten.

Tidigare i kväll när jag tog tempen på honom så hade han typ 37,5 så vi gav honom en supp så han ska kunna sova bättre. Oj, oj vad det var laxerande! Jag blev helt nerbajsad kan jag säga. Det var bara att ladda tvättmaskinen.

I kväll hade han också svårt att komma till ro och spydde ner mig och sig själv så vi fick byta pyjamas. Nu sover han i alla fall. Hoppas han sover bättre i natt så han blir frisk fort.

5 kommentarer:

  1. stackars liten. det är såå jobbigt när de är så förkylda. luna verkar nästan ha vant sig nu dock. hon har varit snorig hur länge som helst och det rinner mest hela dagarna. men hon sover ok. ibland måste jag suga och kan få ut rätt mycket :(
    ang supparna, tänk på att sätta in dem med trubbiga änden först! låter knas, men det är sant! muskeln ska sluta sig runt den spetsiga, annars kommer den snart ut.... och med råge. i know. första gången hon fick såna, fick den 3e sitta kvar. och det var för att jag vände på den. hoppas det kan hjälpa iaf. annars får du testa flytande. den är dock inte god...
    hoppas han mår bra snart igen!

    SvaraRadera
  2. Stackarn som är sjuk. Verkar vara många barn som är sjuka nu :(
    Hoppas han blri bättre snart!

    Håller med dig, hoppas det blir vår snart! Nu får gärna vintern vara över :)

    KRAM till er

    SvaraRadera
  3. Linda - är hon fortfarande sjuk, stackars Luna! :( Hoppas det blir bättre snart. Jag tog faktiskt den trubbiga ändan först! :) De hade förvarnat om det på BVC, annars hade jag nog tagit den åt andra hållet. Nummer två fick sitta kvar.

    Veronica - Tack, snälla! Han har inge mer feber idag faktiskt, kanske var en snabb förkylning. Fortfarande snorig dock men det brukar ju kunna hålla i sig ett tag. Ja, hit med våren nuu! :)

    SvaraRadera
  4. usch, stackars lille skrotten :-(

    SvaraRadera
  5. Ja men snart får ni också sova hela nätter. Som sagt, detta är ju inte säkert att det håller i sig. De små går ju hela tiden igenom olika faser i livet. Så är det ju.

    Man blir som överkörd utan sömn. Asjobbigt :S Hoppas han blir bättre snart iaf. Kramis

    SvaraRadera