fredag 22 oktober 2010

Tokförkyld och snön är här..

Mitt lilla halsont har utvecklat sig till värsta förkylningen. Inte roligt! Speciellt när man har en bebis att ta hand om. Man hade ju hoppats att han kunde sova bra dessa nätter nu så mamma fick vila, men det tycker tydligen inte han. Jag har haft så ont i halsen på nätterna att jag behövt ta en ipren för att kunna sova. Inte roligt när man bli väckt var tredje timme..Jag som nästan aldrig är sjuk.. Wilmer är såklart jättegnällig nu, han blir väl också sjuk snart stackarn. Det fasar jag för, vill inte ha en sjuk bebis!

Jag tror även min förkylning har påverkat min mjölkproduktion. Wilmer har protesterat lite de senaste dagarna när han får det vänstra bröstet, så jag har behövt ge honom båda brösten. Men så helt plötsligt i går kväll så verkar det som att det högra inte heller har så mycket mjölk. Det jobbiga är att han blir lessen och vägrar suga mer, suger han inte så kan han ju inte stimulera så det kommer mer heller..Suck.Hoppas att det bara är tillfälligt. Får nog köpa hem lite mjölkersättning. De jobbiga är att han fortfarande har svårt att ta flaskan. Det tar typ hundra år för honom att få i sig 50ml.



Snön är här också! Jippie.. (sarkastiskt) Jag såg när det började snöa typ kl fem i morse..Så här såg det ut för några timmar sedan utanför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar