torsdag 7 oktober 2010

Nytt sovrekord!

Idag är jag en utvilad och glad mamma! Jag vaknade i natt och kollade på klockan, den var halv fyra! Snabbt försökte jag påminna mig om jag vart uppe och ammat något, men nej det hade jag inte! Jag var tvungen att gå upp och kolla att Wilmer andades, han sover ju annars inte mer än högst 4 timmar åt gången och då är han vrålhungrig när han vaknar. Men han sov sött så jag tassade tillbaka till sängen. Men sen var det lite svårt att somna om, jag var mest helt lyrisk över att ha fått sova 6 timmar i sträck. Det har ju inte hänt sedan innan Wilmer föddes. Jag gick och la mig direkt efter Grey's igår och somnade kanske kvart över tio. Wilmer somnade vid halv nio, så han sov 7 timmar och 20 minuter i sträck utan mat! Hoppas, hoppas att det blir en vana!

Jag låg iaf och blundade och vid tio i fyra hörde jag ett grymtande från hans rum så jag var snabbt uppe och var beredd. Istället fick ju stå och vänta en stund tills han vaknade till, så jag hade ju kunnat ligga kvar några minuter.. :) Jag tog nog upp honom innan han hann vakna till ordentligt, sen var det mat och sen sov han 1 timmer och 45 minuter, lite mer mat ( inte så mycket han somnade nästan direkt) och sov en timme till sju. Då var han superglad och låg och jollrade i sängen, skönt med en morgonglad kille!

Igår kväll var det Bumbo premiär! Tyvärr fanns den inte i den limegröna färgen vi ville ha på detta ställe heller, men den fanns i en annan grön färg så vi slapp köpa rosa. :) Wilmer var lite kvällstrött så han var inte så jätteimponerad över att kunna sitta själv så vi får göra ett nytt försök idag. Hoppas att den är populärare då. :)

4 kommentarer:

  1. har märkt att bumbon fungerar bäst när de är utvilade och nymatade. men vi har en rosa som jag älskar ;)

    SvaraRadera
  2. haha, klart man kan ha rosa om man vill! :) Ja, han satt i den en stund nu på morgonen och då verkade han gilla den! Men de orkar kanske inte sitta i den så länge åt gången.

    SvaraRadera
  3. vi köpte också en bumbo idag! men luna är inte tillräckligt stark för att sitta i den än verkar det som. ska testa imorgon när hon är piggare och mättare, då kanske hon orkar hålla upp huvudet en liten stund. men det är väl bara att träna, som med magläget. en dag så kan hon :)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt Linda! Vilken färg blev det för er? Ja, det är bara att träna. Snart så orkar hon nog sitta en liten stund iaf! :) Wilmer orkar inte sitta så länge han heller.

    SvaraRadera