tisdag 5 oktober 2010

Läkarbesök

Idag var det dags för läkarbesöket för Wilmer på öron-näs-och halsmottagningen i Solna. Det var mest ett informationsmöte, de ville kolla på Wilmer och se hur hans öra ser ut och vi ville ha information om vad som finns att göra för honom i framtiden. Det var en väldigt trevlig läkare vi fick träffa, hon var faktiskt till och med professor! Hon visade en hörselapparat som de brukar använda när man inte har ett öra att sätta hörselapparaten i, man fäster den i ett band runt huvudet. Jag fick prova den, och det var faktiskt riktigt häftigt med surroundljud! Jag har aldrig använt någon hörselapparat förut, det var inget de tyckte att man behövde när jag var mindre. Men enligt professorn så är det viktigt att hjärnan får öva på att höra på båda öronen. Tydligen kan man operera in en skruv i benet bakom örat som man fäster hörselapparaten i så man slipper sätta fast den med ett band. Kan ju vara lite jobbigt för en kille att han hårband hela tiden. Undrar hur det funkar på natten, kan man sova på skruven?. Gör inte det ont? Hon sa att jag fick säga till om jag var intresserad av att skaffa en hörselapparat så kunde de fixa en till mig med. Kanske ska göra det! Kan iaf vara bra när man ska träffa mycket folk.

Nästa vecka ska vi få träffa plastikkirurgerna. :)

Efter läkarbesöket så åkte vi till Nacka Forum ( de har äntligen bytt namn från Forum Nacka till Nacka Forum, det var ju så konstigt att säga förut, det lät som man sa det baklänges..) Jag skulle byta en present från moster Mikaela, hon hade köpt ett par superfina jeans och en kofta från H&M till Wilmer men tyvärr hade jag redan hunnit köpa exakt likadana tidigare. :) Typiskt! Sen letade vi efter vinterskor till Niklas, men hittade inga bra. Vi tog även en fika på Wayne's coffie, det är verkligen sjukt dyrt att fika! Två mellanlatte och två chokladbollar för 112kr! Rena rånet..

Niklas ville tvätta bilen på Auto Spa så vi passade på att besöka Barnens Hus också, jag ville köpa en Bumbostol och badbyxor till Wilmer. Tyvärr hade de ingen Bumbo i grön just då, de hade bara gul, orange och röd. :( Ingen färg som föll oss i smaken, kan man välja så vill man ju ha den man har spanat på. Men badbyxor till babysimmet hittade vi! Kom precis på att jag ju också måste ha badkläder.. Kan man ha bikini då? Eller vågar man visa sin mage i bikini?? Kanske måste skaffa en baddräkt..Vart hittar man snygga baddräkter då? Någon som har tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar