torsdag 28 oktober 2010

Matstol


Det börjar ju bli dags att köpa en matstol till lilla Wilmer! Snart är det ju dags att börja med smakisar och det vore ju kul för honom att kunna sitta med vid bordet när vi äter. När han kan sitta själv vill säga, men han är ju så stadig så det dröjer nog inte länge. Man får väl bulla upp med kuddar så länge.

Men vad ska man köpa för typ av matstol? Ska man köra budget och köpa en från Ikea eller ska man kosta på och köpa en trip-trapstol som man kan ha lite längre? Vad tycker ni? Kom gärna med synpunkter och har ni några tips på någon annan stol som ni kan rekommendera så är jag väldigt tacksam!

6 kommentarer:

  1. vi kör budget från ikea men har inte hunnit testa den än!

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan ju alltid köpa en annan stol senare ifall man inte skulle gilla Ikeas stol.

    SvaraRadera
  3. Tack, jag trivs jättebra.. men jag är ju blond egentligen :)

    Vi har en Ikea och en hokus pokus. Ikeas är suverän, smidig och lätt att rengöra :) De har ju även en kudde man kan köpa till och ha runt honom :)

    Lycka till

    SvaraRadera
  4. Vi har haft både hokus pukus och den från ikea, så jag röstar på ikeas alla gånger, SUPER!

    :D

    SvaraRadera
  5. Hokus pokus har jag missat märker jag! Men det lutar nog mot att köpa en från Ikea till att börja med. :)

    SvaraRadera
  6. Vi har också ikeas antilop barnstol och den tillhörande brickan. Trots att designen inte är så snygg är vi supernöjda med valet. Det är också mindre spill på golvet med den tillhörande brickan.

    SvaraRadera