torsdag 28 oktober 2010

BVC idag

Idag vägde lillkillen 6200g och är 61,5 lång. Han vägde ju 5950g sist så han har inte gått upp så mycket denna månad. Sköterskan trodde att det kunde bero på att han rör på sig så mycket och gör av med mycket energi så hon tyckte inte att vi skulle börja oroa oss för det ännu så länge han är nöjd och inte verkar hungrig eller så. Jag har ju vart lite orolig att mjölken inte räcker till men jag tror det kan bero på min förkylning också, nu känns det som att det finns mer igen. Vi pratade lite om amningen och jag berättade att mitt vänstra bröst inte hänger med riktigt och jag får verkligen övertyga honom om att ta det bröstet ibland, hon hade lite tips som jag ska prova och se om det hjälper.

Vi skulle kolla vart han ligger på kurvan nästa gång och se om det har stabiliserat sig då. Men om han nästa månad inte gått upp så mycket mer i vikt och behöver mer mat så är det ju alldeles lagom att börja med smakisar kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar