tisdag 12 oktober 2010

Föräldraträff och nattsömn

Wilmer sover fortfarande bara cirka tre till fyra timmar första sovstunden på natten. Han har även de två senaste nätterna lagt till med ovanan att inte somna om efter amningen kl fyra på morgonen utan ligger och snackar högljutt med sina gosedjur. Lite irriterande, för att få honom att somna är jag tvungen att amma honom igen. Kanske ska prova att ge honom napp istället. Men jag är lite rädd att han ska vakna av att han tappar nappen, men kan vara värt att prova.

Igår morse skulle vi iväg på första föräldraträffen på BVC.  Det var fem andra mammor och en pappa med på mötet, tydligen var det några som inte dök upp. Wilmer sov från början i vagnen men vaknade efter en kvart ungefär, han skulle ha behövt sova mycket längre! Sen verkade det som om han skulle hitta på allt för att jag inte skulle kunna vara med på mötet. Iaf inte höra vad någon sa.. Vi skulle berätta om graviditeten och förlossningen. Men Wilmer ville inte höra på det, istället "pratade" han högljutt, bajsade sedan ännu mer högljutt så alla hörde och skrattade, sen var han trött och hungrig. Jag försökte amma honom, men så fort jag skulle öppna munnen och säga något så släppte han bröstet så mjölken sprutade honom i ansiktet! Så jag var tyst istället, men då blev han gnällig och ville inte äta iaf. Så jag var tvungen att lämna rummet för att få honom tyst. När jag väl hade vaggat honom till sömns i min famn var mötet slut och det var dags att klä på honom, suck klart han vaknade igen.. Men jag hann dela ut några nappar iaf.

Det verkar som att Wilmer är äldst av alla bebisar i min grupp, de flesta är födda i mitten och slutet av juli, en till och med i början av Augusti. Vi har nu bestämt en stående tid för promenad iaf.

Wilmer degglar sjukt mycket så jag måste nog köpa lite fler dregglisar. Någon som har tips vart man kan köpa snygga? De han har är alla från Name it, de är fina men vore kul med någon annan sort också. :)

2 kommentarer:

  1. Finns några enstaka dregglisar på både Lindex och KappAhl :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, ska kolla där! Annars fick jag tips om en sida på nätet som hade hur många som helst. dregglis.se :)

    SvaraRadera