lördag 16 oktober 2010

Bra natt och babysim

I natt vaknade Wilmer redan vid halv tolv och ville ha mat. Men nästa gång han vaknade var vid kvart i sex! Min duktiga kille! Det känns så himla bra att han börjat sova längre sovpass. Mer sömn åt mamma! Men mina bröst har inte riktigt hängt med i svängarna. De känns sprängfyllda hela tiden och går knappt att ta på. När han vaknade kvart i sex var jag bara glad att få tömma lite. :)

I dag var det premiär för babysim. Självklart hade Wilmer svårt att somna innan så jag var jätteorolig att han skulle vara trött och grinig. Men han brukar alltid bli lugn av att bada och det gick faktiskt jättebra. Tyvärr hade jag lite svårt att hinna med att klä av och på badkläder på både mig och Wilmer och sedan duscha så vi blev lite sena. Men det går nog bättre nästa gång när man vet hur det funkar. Wilmer tyckte det var väldigt intressant att bada och såg väldigt nyfiken ut, han var inte särskilt glad men inte heller lessen. I slutet när han fick flyta på rygg var han helt lugn i vattnet. Efter badet var han lika lugn, han låg snällt invirad i en handduk medan jag duchade. Det var många bebisar som blev rätt lessna efteråt men Wilmer låg bara och kollade på dem och undrade nog vad det var frågan om. Efter lite mat slocknade han i bilen påväg därifrån, men han sov bara en halvtimme.  Han är mycket för power naps på dagarna!

Nu ska jag nog gå och lägga mig, är helt slut. Jag blev nog mer trött än Wilmer av babysimmet!

6 kommentarer:

  1. åh vad skönt med längre sovpass.. här är det också blivit lite bättre men inga 6 timmars pass än :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att det börjar bli bättre nattsömn för er också! Det kommer nog snart längre pass! :)

    SvaraRadera
  3. det är så himla kul att följa Wilmer då de är födda samma dag :)

    SvaraRadera
  4. Ja, det är kul att följa er med! Kul att vi bor så nära också. :)

    SvaraRadera
  5. eller hur? bara hojta till om du är uttråkad nån dag och vill promenera eller fika :)

    SvaraRadera
  6. det låter väldigt trevligt! Det gör jag gärna! :)

    SvaraRadera