onsdag 2 februari 2011

Wilmer 7 månader idag!




Denna månad är det detta som gäller:
Använder stl 68 i kläder, nr 4 på blöjor
Han kan sitta själv och kan lägga sig på mage från sittande, men ibland dyker han på näsan och då blir man väldigt lessen! :(
Han ålar sig i cirklar och baklänges och fort går det, han älskar att ligga direkt på golvet och banka med handen i golvet!
Han står på alla fyra och gungar korta stunder
Han försöker att simma på mage på golvet och blir väldigt irriterad när han inte kommer någonstans, han har ett väldigt irriterande gnälljud som han använder sig av då..
Sover fortfarande i sin egen säng på nätterna men vaknar och äter fortfarande 1-2 gånger per natt. Jag försöker få ner det till endast 1 nattmål, går ibland, ibland inte. Jag ger upp rätt fort när han är envis eftersom jag vill SOVA.
Han har fått en framtand i nederkäken och nummer två är påväg!

Han äter nu två grötmål (frukost och middag), vanlig mat till lunch och lite välling på kvällen. Därimellan ammar vi. Hans nya favorit är annars banan som han får till mellanmål ibland och mammas hemlagade aprikospuré, gott, gott! Han gillar INTE mammas hemlagade spagetti och köttfärssås. Han grät stackarn när jag försökte ge honom det, han fick i sig några skedar med tillslut fick jag muta med lite banan och då blev han gladare. Maten fick jag slänga. Men vi gör ett nytt försök idag! Skam den som ger sig.

2 kommentarer: