tisdag 1 februari 2011

Träning

Jag har sagt till mig själv att jag skulle ta tag i det där med träning i Januari. Har ni hört den förut? Nu är det ju redan Februari, det har gått mer än ett halvår sedan förlossning så nu har jag ju inget att skylla på längre. Har jag börjat träna då? Nej, eller jo. Lite i alla fall. Jag använder Wilmer som mitt träningsredskap och samtidigt som jag roar honom gör jag plankan och situps! Det är i alla fall en bit på vägen. Plus alla barnvagnspromenader!

Jag läser Olgas blogg för att bli motiverad. Snacka om förebild, fött hur många barn som helst och har sjukt vältränad kropp! Men jag har typ ingen aning om vad kettelballs och trx eller vad det heter är för något, plus att jag inte alls har den disciplinen på mig själv att vara så hård med mat och träning.. Men kul att det funkar för andra.

Men kanske dags att signa upp sig på gymmet igen!

4 kommentarer:

  1. Du ska väl springa Vårruset med oss i år?
    Hälsningar Mamma

    SvaraRadera
  2. hej...nu har jag hittat hit! Köp kort på friskis o svettis!! Jag har gått på deras lunch gympa på fredagar då har de barnpassning, Wilma tycker det är jättekul.

    SvaraRadera
  3. oj...såg visst att jag hette Wilma...hmmm sofie här...men det kanske du fattade

    SvaraRadera
  4. Mamma: Jaa, kanske det. :) När är Vårruset? Hoppas jag har lite tid på mig att komma i form.. :)
    Sofie/WIlma: Hej, kul att ni hittade hit! :) Okej, barnpassning låter ju superbra! Det måste jag kolla på. Tack för tipset!

    SvaraRadera