fredag 11 februari 2011

Glad för det lilla

Idag är jag glad att jag slipper släpa mig till jobbet i snöstorm och med inställda bussar. Jag är glad att jag kan sitta hemma och uggla hela dagen med en kopp te i soffan utan att behöva sätta foten utanför dörren! Inga inbokade besök på BVC eller liknande som är svåra att boka av heller så det är bara att softa hemma. Ibland har man det bra som föräldraledig!

Annars måste tilläggas att jag är mindre glad över de enorma mängder snö som virvlar runt utanför mitt fönster vilket gör det omöjligt att vara social och hitta på något annat än att sitta hemma. Jag har ju knappt gjort något på hela veckan och min hals börjar kännas bättre så nu klättrar jag snart på väggarna.

Jag har dessutom en son som verkar hamnat i något nytt utvecklingssteg vilket gör att han har grymma humörssvängningar just nu. Gråter förtvivlat i ena stunden, soligt glad i nästa stund! Han har även börjat nappvägra så det går inte att få tyst på honom med den heller. Men han sov faktiskt bättre i natt och grät bara en kort stund när jag stoppade om honom vid femtiden. Men vid sex kom en j*kla plogbil och väckte mig, grr.. Wilmer vaknade strax före sju som vanligt och var soligt glad.

Jag tror att han börjar krypa vilken dag som helst nu. Han gungar och gungar på alla fyra nästan hela tiden nu och han har också lärt sig att åla sig lite framåt.

1 kommentar:

  1. Är glad att vi längst ner i söndern inte fått så mycket snö än i den här perioden... Men innan så...

    SvaraRadera