fredag 4 februari 2011

Rödspätta

I torsdags slängde jag spaghetti och köttfärssåsen som jag gjorde till Wilmer, bättre lycka nästa gång. Istället gjorde jag en pure av rödspätta med potatis och rotfrukter. Mycket bättre och gillades av juryn ( Wilmer)!


Rödspättan före

Jag kan dela med mig av receptet, jag hittade en version på nätet men använde ingredienser som jag hade hemma.

Jag tärnade 1 potatis, 1 morot och 1 liten palsternacka och kokade dem i cirka 20 minuter. Jag skar under tiden 2 rödspättafilér i mindre bitar och hade i dem i kastrullen tillsammans med cirka 1 tsk fryst persilja och provencale-örtkryddor. Fisken bör kokas cirka 4 minuter tills den är klar. Sen hällde jag bort vattnet och hällde på 2 msk rapsolja innan jag mixade det till en puré. Färdig att äta! Räcker till cirka 4-5 bebisportioner.

Rödspättapurén direkt från frysen

3 kommentarer:

  1. Eftersom ingen har kommenterat denna, får väl jag göra det. Jätterolig bild på rödspättan som simmar i ett akvarium! Hahahaha

    SvaraRadera
  2. Halloj
    Igår provade jag att göra en variant av ditt recept och lillan åt med god aptit. Roligt! Tack för din inspiration och att du lägger ut recepten på det som går hem hos Wilmer. Kramen

    SvaraRadera
  3. Roligt att den gillades Stina! :)

    SvaraRadera