torsdag 10 februari 2011

Hemmamys

Wilmer och jag är lite småsjuka så vi är hemma och kurerar oss denna vecka. Jag har ont i halsen och Wilmer är snorig. Jag hoppas att det var därför han var så lessen i natt och vaknade tre gånger och ville inte somna utan bröstet. Suck! Han blir så högljudd när han inte får som han vill så jag ger lätt upp så att han inte väcker hela huset plus att jag fortare kan gå och lägga mig igen.

Jaja, idag har jag gjort köttgryta till lillkillen. Tyvärr är han lite kinkig med maten just nu så jag vet inte om den är godkänd. Jag hade nämligen cous cous till och med min mixer så blev den inte riktigt slät och det gillades inte. Han spydde till och med upp lite mat! :( Jag frös in resten så jag får prova om några dagar igen och om den gillas då kan ni få receptet!

Gröten går bra att äta för det mesta men annars så får jag muta honom genom att ge honom någon sked eller skål som han kan greja med medans man matar honom. Annars kommer tårarna direkt! Snacka om humörsvängningar. Vällingen går inte alls just nu, det som gick så bra förra veckan! Snacka om att man kan bli tokig för mindre..Eller jag blir galning som jag råkade säga en gång förra veckan.

Just nu pågår operation söva bebis hemma eftersom jag inte vill sticka ut foten utanför dörren i denna snöstorm. Wilmer har börjar sovvägra på eftermiddagarna så det är lite trixigt och brukar bara funka med vagnen utomhus. Men jag tror faktiskt att han äntligen har somnat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar