torsdag 11 november 2010

Mammut


I tisdags när det var så dåligt väder så kollade jag och Niklas på en av LOVEFiLM-filmerna jag fick hem, Mammut av Lukas Moodysson. Niklas gäspade redan när jag förklarade vad filmen handlade om men han gick med på att se den med mig iaf! Men tyvärr var filmen rätt tråkig.

Den handlar om en familj i New York där pappan (Gael García Bernal) jobbar med en spelsajt och mamman (Michelle Williams) är kirurg, tillsammans har de en sjuårig dotter som de aldrig hinner träffa eftersom de jobbar så mycket. Därför har de anställt en barnflicka som bor hos dem, hon är ifrån Filippinerna och har själv två barn som bor hos hennes mamma i hemlandet medan hon är i USA för att tjäna ihop pengar för att kunna bygga ett eget hus tiil sig och barnen. Filmer utspelar sig i New York, Thailand och på Filippinerna. Men filmen är sjukt seg, det händer inte mycket. Visst finns det en djupare mening med filmen, som tex. att vi västerlänningar jobbar för mycket och har dåligt samvete för att vi träffar våra barn för lite. Men man kommer på sig själv med att tänka på annat hela tiden, tyvärr.
Nu väntar jag med spänning på att få två nya filmer från Lovefilm. Det är lite spännande eftersom jag inte vet vilka av filmer som jag får hem. Man väljer själv vilka filmer man är intresserad av och man kan sätta prio på dem, sen väljer Lovefilm ut två filmer som finns i lager och skickar dem. Vill du också prova Lovefilm gratis? Jag har nämligen fått möjligheten att även erbjuda er samma erbjudande att se fyra filmer via Lovefilm gratis i 30 dagar! Läs mer i mitt tidigare inlägg om LOVEFiLM här.

Har ni sett filmen? Vad tyckte ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar