söndag 28 november 2010

1 advent

Wilmers första advent! Vi har tillbringat dagen med att julpynta lite. Niklas har fixat ljusslinga till balkongen och jag har fixat adventsstake och julstjärnor. Wilmer har fått en julängel i sitt fönster, han fick ärva den av min lillebror som inte ville ha en ängel längre. Jättemysigt blev det! Jag ska försöka fixa en bild!

Men vi har alldeles glömt bort att tända ljuset idag! Lite dålig på det där med julstämning tror jag. Vi får väl tända ljuset imorrn och låssas att det är advent då..Skärpning!

Vi har även beställt julkort och fixat lite julklappar. Så nu kan vi andas ut en stund innan julhetsen börjar. :)

Jag måste försöka få tag på en flaska saffransglögg, vi har inte hunnit köpa hem någon glögg alls ännu och det måste man ju ha för att värma sig i december!

3 kommentarer:

  1. ett tips är att ta en annan glögg. den smakade ju inte saffran någonstans! :(

    SvaraRadera
  2. Jaha, trist! :( Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. tyckte inte heller den smakade så mycket saffran men god var den

    SvaraRadera