söndag 15 augusti 2010

Bröllop



I går var det äntligen dags för bröllop, min kompis Lina gifte sig med sin Andreas på fina Villa Pauli i Djursholm. Vi började med att komma sist till kapellet, vi hann precis in i kyrkan innan bröllopsklockorna började slå och vi såg ryggarna på brudparet. Lite pinsamt kanske. Lina var supersnygg i sin bröllopsklänning!

Det var strålande sol och supervarmt. Kul att det var så fint väder lagom till bröllopet men stackars alla killar i kostym. Jag tyckte det var varmt i min klänning. Wilmer fick bara ha en body och västen som jag sytt. Byxorna var det alldeles för varmt för. Det var precis att jag kunde knäppa västen, det var ju några veckor sedan jag sydde den och han har ju gått upp en del i vikt. :)

Jag hade på mig en klänning som jag haft på bröllop tidigare, jag hade inte lust att köpa en ny klänning nu speciellt när man fortfarande har några graviditetskilon kvar och enorma meloner till bröst. Lite jobbigt att inte ha en amningsvänlig klänning bara, jag var tvungen att dra ner klänningen för att kunna amma. Plus att de inte hade någon undanskymd plats där jag kunde amma så jag fick ockupera en toalett. Mysigt. :)

Wilmer sov sig igenom ceremonin och minglet innan middagen. Men precis lagom till att vi skulle sättas oss till bords så vaknade han. Han fick ren blöja och mat men han ville inte somna om så jag fick ha honom i knät. Det gick bra under förrätten, han satt i min famn och var väldigt nyfiken på allt runt om kring honom. Alla tyckte han var så söt och snäll. Han somnade lagom till varmrätten så jag lade honom i sin vagn men han sov bara en kort stund. Sen ville/kunde han inte somna, han ville bara ligga och snutta vid bröstet. Lite svårt i min klänning, jag fick lite hjälp att amma under en sjal ute ( det var ju så himla varmt). Men han ville bara fortsätta snutta, han fick ett liitet utbrott (gallskrik) så det var bara att slänga fram bröstet igen. Det funkade så tillslut somnade han i min famn och jag lyckades lägga honom i vagnen utan att han vaknade. Eftersom han äntligen sov kunde vi äta lite bröllopstårta innan vi åkte hem. Det var mer än sex veckor sedan jag körde bil, jag har inte kört sedan innan Wilmer föddes. Men det gick bra och vi kom hem ordentligt. :)



Wilmer var helt slut stackarn så han sov från 22-03, sedan igen mellan 03.30-6.00 och sen från 7-9. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar