fredag 27 augusti 2010

Tråkväder

Det har verkligen vart tråkväder de senaste dagarna. Både onsdag och torsdag har jag lyckats äta frukost, duscha, klä på mig, sätta i linserna och sminka mig medans Wilmer antingen har sovit eller suttit nöjd i sitt babyskydd (han gillar inte att vara själv mer än typ två sekunder så det gäller att roa honom och helst bära runt på honom.)Sen när jag äntligen har vart klar med alla förberedelser och tänker bege mig ut med vagnen så har himlen öppnat sig och det har bara öst ner! Så då har det bara vart att dra in vagnen igen och satt på en film.. Bara för att jag inte hinner promenera idag så ser det ut att bli fint väder..

Idag ska vi nämligen iväg till barnmorskan, jag ska på min efterkontroll (hjälp!). Så det blir första bilturen själv med Wilmer i baksätet. Hoppas det går bra, jag tycker det är jobbigt att inte kunna se honom när jag kör. Jag hoppas han sover gott och inte får något utbrott i bilen.

1 kommentar:

  1. ja, typiskt att det blev fint väder idag och inte igår :) hoppas på söndag!
    hur gick efterkontrollen? jag hade visst missuppfattat att jag ska boka e.k. hos min bm, och inte på södra bb. dessutom var läkaren sjuk så jag fick bara träffa en bm. men hon var positiv och det var ju alltid något.

    SvaraRadera