tisdag 17 augusti 2010

Sovrekord

Igår morse vaknade lillkillen kl fem och vägrade somna om. Han var jättepigg och glad men blev irriterad när jag försökte få honom att somna om. Jag gav upp vid sex och gick upp, vi skulle ändå gå upp vid sju för att åka på hörseltest med honom.

På eftermiddagen fick han ont i magen och var väldigt kinkig. Vi åt tacos i söndags så det var nog därför, jag hade också lite ont i magen efter det. Stackarn, inga mer tacos för mig. Vi gav honom Minifom och sol- och månemassage, sen gick det över efter ett tag av pruttande och bajsande. På kvällen somnade han vid halv tio och sov ända till kvart över tre i sin säng! Sovrekord! Han vaknade två gånger till vid fem och sju men han sov till kl åtta sen så det var lite skönare än att behöva gå upp vid fem-sex.

Undrar hur länge det dröjer innan han börjar bajsa mindre ofta, nu är det bajs minst varje gång han sovit och efter varje gång han ammat så det går åt enormt mycket blöjor. Vi har räknat och det är typ 15-17 blöjor på ett dygn! Det känns helt galet mycket..

2 kommentarer:

  1. var glad att han bajsar! det är ju inte roligt när de har ont i magen och inte får ut något. jag blir överlycklig när luna bajsar eller pruttar! :) men ja, det går mycket blöjor! man får lära sig när det är smartast att byta. ingen mening innan de ätit..

    SvaraRadera
  2. Nej, det är sant. Skönt att de får ut bajset såklart. :) Wilmer pruttar mycket när han ligger på mage, det kanske funkar på Luna också!

    SvaraRadera