tisdag 31 augusti 2010

Sömn

Igår var Wilmer kinkig nästan hela dagen. Han kunde inte riktigt somna och när han väl somnade så vaknade han nästan direkt igen. Det var lite småjobbigt eftersom han ville bli buren hela tiden.

Jag försökte verkligen med allt möjligt från att vagga honom i min famn, vagga honom i babyskyddet, promenad i barnvagnen, men det blev bara korta sovstunder på 5-10 min. Den enda gången han sov längre än tio min var när han somnade vid bröstet. Lite svårt att kunna fixa lunch och sånt till mig själv. Jag beundrar verkligen mammor till kolikbarn och bebisar med andra problem som gör dem lessna, förstår inte hur de orkar.

Tillslut satte jag honom i bärselen, jag har knappt använt den tidigare men jag kände att jag behövde båda mina armar om jag skulle göra något annat än att bara bära på honom. Då tog det bara tio minuter så somnade han (säkert av utmattning).

Natten var dock inga problem, han sov från 22 till 02.40, sen vaknade han vid 5 och sen vid 6. Han sover iof rätt dåligt på morgonen, han vaknar varje timme. Jag tror att det kanske blir för ljust för honom. Hoppas det blir bättre nu när vi går mot mörkare tider.

Idag har han sovit mycket bättre, men inte så långa stunder åt gången. Men huvudsaken att han sover något så han inte blir övertrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar