torsdag 26 maj 2011

Packningstips inför resan

Jag har börjat scanna webben efter packningstips inför vår utlandsresa i sommar. Jag gillar att vara ute i god tid och att skriva listor. :) Men oj vad grejer man "behöver" ha med sig när man reser med barn! Jag ska nog tänka till lite innan jag tar med för mycket saker. Man klarar sig ju alltid på något sätt. Men det är inget barnanpassat ställe vi åker till så endel saker kan nog vara bra att ha med ändå.

Däremot har vi inte skaffat pass till Wilmer ännu! Så det står på att göra listan denna vecka. Det kan ju tydligen ta några veckor så det är nog inget man ska vänta till sista minuten med.

Någon som har några smarta tips på något som är lätt att glömma?

6 kommentarer:

  1. men bor det inte inhemska barn dit ni ska??

    SvaraRadera
  2. Jo, det är klart! :) Men jag tänkte på lite apoteksgrejer, välling och sånt som han är van vid.

    SvaraRadera
  3. alltså vi hade med oss alldeles för mkt! släpa inte en massa barnmat är mitt tips. Däremot var blöjor superdyrt där vi var och mjölkersättning/välling kan ju vara bra samt grötpulver.och så vätskeersättning och koksaltlösning o alvedon är ju bra och snorsug om ni anv det.

    SvaraRadera
  4. Ska ni flyga så är droppar till öronen bra vid eventuellt lock. Vätskeersättning och allt man kan behöva vid eventuell sjukdom eller solsting.. välling.. Kram gumman

    SvaraRadera
  5. Vi köpte en sån här http://www.spacebabies.se/trainer-seat-1218-p-1353-c-296.aspx på babyland inför vår utlandsresa med Ellen förra året. Nu verkar de inte sälja den på babyland.. åtminstonne kunde jag inte se den på deras webb.

    För vår del var den klockren då det var hur smidigt som helst att bada med henne. Man blev inte begränsad att själv behöva bottna. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Solskyddskläder :-) de andra har resten tipsat om! :-)

    KRAMAR

    ps. jag har försökt kommentera här en del men det verkar bli något fel å nu hoppas jag (igen) att detta kommer fram!

    SvaraRadera