onsdag 15 september 2010

Natten gick bra

Han sov faktiskt 4,5 timme från kl 22 till 02.30 i natt! Det var helt klart godkänt. Jag läste Anna Whalgrens standardmodell och jag måste säga att endel metoder hon använder sig av är lite väl brutala och överdrivna för min smak. Men vissa saker låter ju rätt vettiga. Så jag provade hennes amningsmetod i stora drag, jag försökte få honom att äta från båda brösten och hindra honom från att somna vid bröstet. Det gick faktiskt ganska bra, problemet blir ju att man sitter och ammar hela kvällen istället. :)

Wilmer behövde sova idag på dagen och han brukar sova bra i vagnen så vi tog en sväng till Sickla köpkvarter. Jag tänkte passa på att leta efter regnkläder till mig. Bara för det så ville han inte somna i vagnen, han somnade tillslut när vi var tio minuter från Sickla. Sen sov han bara i tjugo minuter typ. Så det gick inte så bra att prova regnjackor. Han var bara kinkig och ville ha bröstet så jag gick till deras amningsrum och gav honom bröstet. Precis då kommer det in en mamma med sin dotter på ett halvår, denna lilla tjej gallskriker innan hon får tag på bröstet. Detta gjorde Wilmer jätterädd så han börjar skrika! Sen gick det knappt att trösta honom stackarn. Så fort han lugnar ner sig lite börjar tjejen skrika igen och Wilmer blir rädd igen..Han ville inte ha bröstet något mer så jag bestämmer mig för att gå hem utan regnkläder.

Likadant på vägen hem, han är superlessen och vill inte sova fastän han är hur trött som helst. Tillslut efter att ha stannat och plockat upp honom och tröstat honom i min famn slocknar han så jag kan lägga ner honom igen och gå vidare hem. Självklart vaknar han precis när vi kommer innanför dörren. Suck. Nu har jag problem med att han inte sover på dagarna istället.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar