lördag 25 september 2010

Helg igen!

I går var vi hembjudna till Linda och Jens på middag. Middag hos dem är alltid en smaksensation, Linda är så bra på att laga mat! Det blev rösti med löjrom, gräddfil och rödlök till förrätt, sjötunga, räkor, musslor och miniduchesspotatis till varmrätt och fikon fyllda med mörkchoklad och glass till efterrätt. Mumsigt!

Wilmer som brukar vara rätt gnällig på kvällarna var på glatt humör och somnade sött i sin vagn. Självklart var han vaken under varmrätten ( han prickar alltid in att vara vaken när man ska äta). :) Han var inte alls rädd för Linda denna gång, han kunde till och med vara i hennes famn en stund!

Lite trött var man imorse eftersom vi kom hem rätt sent och med amningar under natten. Klockan sju ville Wilmer gå upp och protesterade högljut när jag försökte få honom att somna om. Så det var bara att gå upp, som tur var blev han snabbt trött så en timme senare gick vi tillbaka till sängen och sov en timme till. Sen gick Niklas upp med honom så jag kunde sova en timme till. Skönt!

Tyvärr missade jag Idol igår eftersom vi inte var hemma..Det går i repris imorrn som jag måste se till att kolla då! Spännande att se om mina favoriter får vara kvar..

I kväll ska vi äta färsbiffar med fetaost, oliver och soltorkade tomater och jag har gjort tsatsiki! :)

Hoppas ni får en trevlig lördag!

2 kommentarer:

  1. Ett tips är att gå in och kolla på tv4 play istället. Jag brukar också missa avsnitten på tv så man får sitta och kolla på nätet istället. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet men det är ju lite roligare att kolla på TV'n. Det är ju lite större skärm.:) Kul att Olle gick vidare, förstår att han är din favorit! :) Han är riktigt bra.

    SvaraRadera