söndag 26 september 2010

Ätvägrar

Han ätvägrar inte riktigt men det är kämpigt att få honom att äta just nu. Antingen är han för trött och grinig och äter bara en kort stund sen skriker han bara när jag ger honom bröstet eller så har han inte tid att äta utan vill ligga och prata istället. Eller tredje senariot, han är så trött och vill ha bröstet men han somnar direkt! Det blir ju en ond cirkel, äter han inte ordentligt så sover han ju bara korta stunder. Suck, hoppas att det går över snart. Det är jobbigt att behöva kämpa för att få i honom mat.

I går kväll var han supergnällig hela kvällen och när jag skulle försöka få honom att äta så var han helt hysterisk. Han ville minsann inte ligga ner och äta eller sova för den delen. Mina bröst blir helt spända och fulla när han inte äter ordentligt. Så vi tänkte att vi skulle lura honom lite så jag pumpade ena bröstet och försökte ge honom i flaska när han satt i mitt knä. Tyvärr så har han ju lite svårt att förstå hur han ska suga ( vi hade det kämpigt i början med brösten också)så det gick inge vidare, han fick inte i sig mer än några mililiter.

Tillslut blev han så trött att han gick med på att äta lite, sen slocknade han direkt. Det är iaf skönt att han inte är så på nätterna, tyvärr sover han bara högst 3-4 timmar i sträck men han äter iaf snällt och somnar om direkt. Fast kl sju då tycker han att det är morgon och vill inte sova mer..Jag får nog börja gå och lägga mig direkt när han har somnat på kvällen så jag får sova några timmar i sträck.

2 kommentarer:

  1. Hoppas lilla Wilmer kommer igång lite mer med maten snart. Måste vara tufft som det är nu för både er å lillen. Hoppas på att det löser sig snart.

    Varma hälsningar från Skåneland. :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Nettan! :) Han var mycket snällare igår kväll. Men han vaknar fortfarande tre gånger på natten och vill ha mat..

    SvaraRadera