måndag 27 september 2010

Första hela natten i egen säng!

Jag har vart rätt trött de senaste dagarna och min sömn blir rätt störd av Wilmers fäktande och sparkande under natten så jag bestämde mig för att låta honom sova hela natten i sin egen säng. Kvällen var väldigt lugn faktiskt och han somnade redan vid 20.40.

Han vaknade första gången 01.20 ( sov alltså 4 timmar och 40 min, nästan 5 timmar, det är bra! )
vaknade nästa gång 3.40 ( sov nu drygt två timmar),
vaknade igen kl 6.00 ( sov nu 2 timmar och 10 min),
sov en knapp timme till kl 7.05 ungefär då tog jag in honom i vår säng och gav honom mat. Sen gick vi upp.

Det gick alltså bra att få honom att sova i sin säng, det jobbiga är ju att jag måste gå upp och amma tre gånger på natten. Men just nu känns det ok eftersom jag då kan sova bättre när jag väl kan sova. Det vore ju skönt om han sov längre snart så jag bara behöver gå upp två gånger på natten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar