söndag 23 maj 2010

Helgen

Denna vecka har gått så sjukt fort. Veckorna bara springer iväg just nu, imorrn har vi gått hela 34 veckor vilken innebär att det är bara är sex veckor kvar till BF! Det känns helt galet. Jag jobbar tre veckor till, sen ska jag bara vila upp mig och förbereda mig..

Helgen har vart superskön. Det har vart så härligt med sol och sommartemperatur. I går var vi och hälsade på några vänner som fick barn för 5 månader sedan. Vi grillade och fikade sedan på deras terass, det var väldigt trevligt. Kul att få lite tips och råd från nyblivna föräldrar. Lilla bebisen David var mest glad hela tiden även fast han var lite trött och inte hade sovit så bra. Ett riktigt litet charmtroll! Nu blir man ännu mer nyfiken på sin egen bebis, hur kommer den att se ut och vilken personlighet kommer den att ha?

I natt var bebben helt vild så jag var tvungen att gå upp en stund vid kl 4, kunde inte sova och tydligen inte bebben heller. Det måste vart kaffet jag drack på kvällen. Jag är inte van att dricka kaffe med koffein. Jag dricker mest bara koffeinfritt kaffe nu. Bebben blev lugn när jag gick upp så efter en kvart gick jag och la mig igen och då gick det bättre. Men det är verkligen mycket aktivitet i magen just nu.

2 kommentarer:

  1. visst är det helt galet att vi redan går in i vecka 35!? såå spännande är det :) är också helt galet nyfiken...

    SvaraRadera
  2. Spännande att du har så kort tid kvar!

    Tycker att det funkar jättebra med Snuggle Nest och amning, lyfter ju bara ut honom. Vad är alternativet? Vågar inte ha honom bara bredvid oss, känns inte lika säkert som att han har en egen "säng". Tycker absolut att ni ska köpa en sån!

    SvaraRadera