fredag 7 maj 2010

Föräldrautbildning

Igår var vi på föräldrautbildning och fick veta mer om bland annat när förlossningen startar, om olika smärtlindringar och vi fick telefonnummer till SÖS och andra BB's i Stockholmsområdet. Vi fick även kolla på en förlossningsfilm, den var speciell.. Vilka människor är det som ställer upp i en sån film igentligen? Men fyllda med hormoner som vi är så satt vi alla gravida kvinnor med tårar i ögonen när barnen föddes fram, det är ju det vi alla väntar på! Det var till och med några som storgrät..Informationen från barnmorskan var bra tycker jag, hon hade en del hjälpmedel för att illustrera livmoder och bebis etc. Vi fick även testa en TENS- apparat som ger en små elektriska stötar, den kanske kan vara något för mig..Det är så svårt att tänka på smärtlindring när man inte har någon aning om hur ont det kommer att göra..

Idag är det fredag och helg igen, det var ju alldeles nyss känns det som! Imorrn ska vi äntligen få hämta barnvagnen, babyskyddet och skötväskan som har kommit! :)

1 kommentar:

  1. Jag använde TENS och akupunktur när jag väntade grabbarna. När du föddes så var det inte påhittat, inte här i alla fall. Jag börjar bli senil men jag tror att jag hade en nål i örat också som hjälpte mot foglossning.

    SvaraRadera