söndag 19 maj 2013

Återhämtar oss

Sakta men säkert börjar vi återhämta oss från veckans magsjuka som härjat här hemma. Som tur var är det bara Juni och jag som blivit drabbade, killarna har klarat sig. Men Juni stackarn fick en rejäl magsjuka som höll i sig hela veckan, hon blev bättre först i fredags och det var då jag fick den istället. Dock väldigt lindrig för mig så jag kände mig lite bättre redan igår men är fortfarande inte riktigt bra. Blä för magsjuka! Jag har hört att det tydligen är vinterkräksjukan som har kommit tillbaka, är inte det helt galet?


Det var riktigt jobbigt att se Juni så medtagen och trött, jag ringde och rådfrågade sjukvårdsupplysningen flera gånger eftersom hon inte fick behålla något, inte orkade leka och knappt kissade. Men tillslut fick vi i henne vätskeersättning och lite fruktpure och då piggnade hon till lite. Det var så härligt att se henne orka vara uppe och leka i fredags och igår var hon pigg och glad hela dan!  Dock har hon börjat protestera väldigt när hon ska sova fastän hon är trött, undrar om hon tycker att hon har sovit tillräckligt i veckan? :)


Hoppas ni haft en bättre vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar