onsdag 9 januari 2013

Mysteriet med det gröna trädet

En liten rolig grej. Wilmer sa i förrgår kväll att han ville att jag skulle sjunga om trädet. Vilket träd undrar jag då. Det gröna trädet svarar han. Jaha, men den kan inte mamma. Är det något som ni brukar sjunga på förskolan? Förskolan upprepar han då. Jaha, då får nog mamma fråga Johanna imorrn om hon kan sjunga den för mamma för jag vet inte vad du menar för sång. Wilmer säger då; Hanna sjunga gröna trädet. Så jag blir helt övertygad om att det är en ny sång.

Nästa dag på förskolan glömde jag självklart att fråga Johanna om det gröna trädet, men Wilmer började prata om det gröna trädet igen när vi gungade i lekparken. Jag ringer därför till förskolan och frågade Johanna om det var någon ny sång de har börjat sjunga, men hon hade ingen aning vad det var för grönt träd! Haha, har Wilmer redan börjat hitta på saker? Eller har han fått det från något annat? Han pratar fortfarande om det gröna trädet så mysteriet fortsätter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar