tisdag 15 januari 2013

Juni och maten

Som jag skrev förut så är Juni inte så förtjust i mat ännu. Jag har gett henne smakportioner sedan hon var drygt 5 månader men hon äter fortfarande inte upp hela miniportionen. Jag får i henne några små skedar, annars åker det mesta ut igen. Hon snörper ihop munnen så fort skeden kommer. Annars äter hon ju på allt som kommer i hennes väg i form av leksaker och böcker etc. Hon dricker iaf gärna välling och vatten ut flaska.

Majskorkar äter hon gärna så nu har hon fått testa lite plockmat istället och det gillar hon nog lite bättre, dock är det ju supersvårt att pricka munnen men hon försöker! Hon har fått testa kokt potatis, kokt äggvita och små fina ärtor.

Så det kanske börjar likna lite framsteg för igår och idag lyckades jag få i henne en miniportion med gröt ( typ en tredjedelsportion) till frukost 


Och idag fick hon smaka broccolipuré för första gången och hon verkade gilla det! Hon åt upp hela "istärningen" ( typ 1 matsked kanske) och gapade när jag kom med skeden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar