onsdag 2 januari 2013

2012 året som gått

Här kommer en snabb sammanfattning av mitt 2012.

Januari - Vi firade det nya året som vanligt hos våra vänner Linda och Jens i deras familjs hus i Rånäs. Min mamma agerar dagmamma då vi inte hade fått förskoleplats till Wilmer. Niklas skulle börja jobba igen efter föräldraledigheten så hon fick rycka in och ta hand om Wilmer 3 dagar i veckan.
Februari - Wilmer börjar förskolan och förskolebacillerna anfaller oss för resten av våren.
Mars -sjukdomarna avlöser varandra och jag är ständigt täppt i näsan och jag får bihåleinflammation.
April-Jag jobbar som en galning och vabbar och är sjukt trött och känner mig stor och tung. Min kompis Linda fick havandeskapsförgiftning och föder sin dotter Alice 1 månad förtidigt den 13 April.
Maj - jag går på mammaledighet igen för att vila upp mig och passar på att virka bebisfilt, tvätta bebiskläder, måla vagga och vila, vila! Min kära lillasyster kommer hem till Sverige på besök. Wilmer får ögon- och öroninflammation och får pennicillin.
Juni- äntligen den 13 juni, tre dagar över tiden kommer vår dotter till världen! Vi firar midsommar i Rånäs.
Juli- Wilmer fyller 2 år och vi firar lite stillsamt med närmsta familjen. Annars är vi mest hemma hela familjen och lär känna vår nya familjemedlem och försöker underhålla en rastlös 2 åring. Några besök till badstranden blev det till och med.
Augusti-Niklas börjar jobba igen och Wilmer är tillbaka på förskolan 4 dagar i veckan.
September-Hösten kom och det blev snabbt kallt, jag och Juni myste hemma om dagarna och vi hängde med Wilmer i lekparken på eftermiddagarna efter förskolan.
Oktober- Min kompis Annica fyllde 30 och vi firade henne med att äta middag på Le Rouge, mormor och morfar var barnvakt åt barnen.
November- Jag fyller 30 år och ställer till med lite fest och får väldigt många fina presenter. Linda och jag går på bio och ser Twilight.
December- Juni blir 6 månader och Wilmer är med i sitt första luciatåg på förskolan och vägrar sätta på sig tomtedräkten. Vi bakar pepparkakor och klär granen. Juni firar sin första jul och båda barnen är förkylda och får en massa fina julklappar.

Helt klar ett slitsamt år som småbarnsförälder men Juni's ankomst väger upp mycket av det slitsamma!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar