torsdag 17 juni 2010

Barnmorskan

Idag var det nytt besök hos barnmorskan, alla tester och blodtryck etc var bra som vanligt. Skönt att höra att allt fortfarande är som det ska. Bebben ligger kvar i ruckbart läge, så ingen fixering ännu tyvärr. Men det trodde jag inte heller att den hade gjort, den känns väldigt rörlig fortfarande. Barnmorskan sa att den inte behöver fixera sig förrens vid förlossningen, så det var ingen fara. Men det vore ju skönt om den ville förbereda sig för att komma ut snart. :)

Nästa besök hos barnmorskan blir den 29:e Juni, 6 dagar innan BF! Vi vill ju hyra en TENS maskin, jag trodde jag skulle få den med mig idag men tydligen skulle hon fixa så att jag får en vid nästa besök! Trodde vi skulle få öva med den lite längre innan.. Men, det har ju inte startat ännu så vi kanske hinner. :)

Idag är det härligt väder! Jag ska gå ut och lägga mig och läsa lite på balkongen nu. I kväll kommer syrran förbi och jag ska bjuda på middag. Niklas ska ha middag med jobbet så det blir tjejkväll.

5 kommentarer:

  1. Hej! Hittade hit via google, läste att du varit i tunisien som gravid. Vi har också planerat att åka dit och då kommer jag att vara i vecka 18. Hur gjorde du med vaccin och så och hur långt gången var du när ni var dit?

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny! Kul att du hittade min blogg! :) Jag var i vecka 25 när vi var i Tunisien. Jag behövde inget vaccin för att åka dit, jag är iof vaccinerad med twinerix (hepatit bland annat)sedan tidigare. De vill ju helst inte vaccinera gravida eftersom det kan vara skadligt för barnet så har du vaccin mot hepatit sedan tidigare är det bra. Se till att få ett intyg av din barnmorska om att du är gravid och hur långt gången du är, detta kan du behöva visa på flyget. Säg till om du undrar något mer. Hoppas ni får en trevlig resa! :)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för ditt svar, tyvärr har jag aldrig bemödat mig med att vaccinera mig tidigare (odödlig du vet höhö, suck!) så himla typsikt att jag hann boka och betala resan 2 timmar innan jag testade positivt ;-)

    Vad tyckte du om tunisien för övrigt? Vi har bokat till Djerba, men folk i allmänhet verkar vara så himla negativa till tunisien... :-(

    SvaraRadera
  4. Vi var ju där i Mars under lågsäsong, så det var rätt jobbigt eftersom man som ensam turist fick alla försäljare efter sig, de kan var väldigt påstridiga och efterhängsna. Annars var folk väldigt trevliga på hotell/restaurang osv. Vi var iof inte så väldigt äventyrliga av oss på denna resa, jag ville mest ta det lugnt så jag kan inte säga att jag såg så mycket av landet. Vi var i Hammamet. :)

    SvaraRadera
  5. Tack för alla svar! Lycka till med bebis och allt underbart som kommer med den <3

    SvaraRadera