måndag 21 juni 2010

14 dagar kvar!

Idag är det bara två veckor kvar till BF! Undrar när bebben vill komma..Jag vill verkligen INTE gå två veckor över tiden. Jag tycker att det får räcka snart, iof har jag haft en väldigt snäll graviditet med väldigt lite krämpor så jag känner mig lyckligt lottat med tanke på alla gravida med foglossning, illamående och andra besvär. Men nu börjar det bli lite jobbigt, speciellt att sova. Ingen ställning är skön och man vaknar efter tre timmar och bara måste gå på toa annars gör det väldigt ont. Var kommer all vätska ifrån? Sen är det svårt att somna om..Jag börjar också bli svullen om händer och fötter så jag börjar se lite plufsig ut..Speciellt när det är varmt ute. Skönt att man är ledig och kan gå runt i en stor och luftig klänning. :)

Jag har börjat känna lite mer sammandragningar nu, men de känns inte alls mer än att magen blir hård så ingen minsta lilla smärta eller så. Detta är väl jättebra egentligen, men det känns ju som att det kan dröja innan bebben vill komma då.. En vecka till kan den gärna få stanna men sen får den gärna titta fram!

2 kommentarer:

  1. Det ska bli så spännande att få se den lilla varelsen som kommer ut, jag längtar så. Hoppas att du får en bra förlossning och att inte Niklas tuppar av.

    SvaraRadera
  2. Jag har idag gått en dag över tiden och känner som du - ingenting. Vill verkligen inte heller gå över men vad ska man göra?! Så himla trist att bara vänta!

    SvaraRadera