onsdag 21 april 2010

Besök hos barnmorskan

Idag var det besök hos barnmorskan igen, vår vanliga barnmorska var inte där så det var en annan, rätt ung barnmorska som jag fick träffa. Alla värden såg bra ut, blodtrycket var fortfarande bra och magen liggen fortfarande precis på genomsnittskurvan. Hjärtljuden ligger på 145 slag. Bebbi har lagt sig med huvudet neråt och har rumpan ut mot höger sida på magen just nu. Det har kännts mycket skumt i magen idag, jag är verkligen inte van att den ligger så. Det trycker verkligen på neråt och sparkarna känns mycket mer.

Barnmorskan reagerade på att vi hade fått samma datum på ultraljudet som datumet enligt sista mensen, det var väldigt ovanligt sa hon. Det sa ju vår vanliga barnmorska också. :) Men vem vet om bebbi verkligen vill komma ut den 5 Juli bara för det?

Nu ska jag börja gå till barnmorskan varannan vecka, många besök blir det! Maj kommer att bli en väldigt händelserik månad, vi har inbokad profylaxkurs 2 gånger, föräldrakurs 2 gånger, nytt ultraljud plus alla vanliga besök hos barnmorskan..

3 kommentarer:

  1. hej!

    hittade dig på minbebis och såg att du bor i nacka och har nästan samma bf som mig, 4 juli. själv bor jag på sickla udde.

    blev lite nyfiken på att du ska på ytterligare ett ultraljud, är det ett rutin eller ska du göra ett privat?

    SvaraRadera
  2. finnboda, ja det var inte långt ifrån :)
    ah då förstår jag att du får ytterligare ett ultraljud. blev lite konfundersam på om man får fler än ett, inte frågat bm.
    vart går du hos bm? jag går här nere på aktergatan.
    japp första barnet, så är ju sjukt nyfiken och spänd på vad som väntar oss. har noll koll känner jag, men det ska bli riktigt roligt såklart.
    ska nu ta mig min dagliga tupplur, riktigt skönt att jobba 50% måste jag säga...

    //L

    SvaraRadera
  3. ja, lena som vi har på aktergatan är hur gullig som helst så det känns bra. ultraljudet gjorde vi på sös. sen har vi gjort ett 3D ultraljud på tittut på nybrogatan. kan verkligen rekommendera!
    nej, vi vet inte vad det blir för kön, vi vill låta det bli en överraskning även om vi är galet nyfikna. vi gillar dock inte det rosa/blå temat ändå, vill försöka komma ifrån det. så det blir mycket sv/v och grönt o likn.
    det är galet nära nu, 10 veckor kvar :)

    SvaraRadera