fredag 8 februari 2013

Flerbarnsfamiljer

Jag är verkligen fascinerad av folk som skaffar fler än två barn! Antingen har de så lugna och snälla barn att de tycker att det inte blir så mycket mer jobb med en till eller två. Eller så är de lite smågalna och gillar att utmanas till bristningsgränsen varje dag.

Jag tycker att två barn verkligen räcker och blir över av vad jag klarar av! Jag kan försäkra er om att det verkligen är dubbelt så mycket jobb med två barn istället för ett.

Det är ju också rätt praktiskt att bara ha ett eller två barn, man får plats i en vanlig bil och man kan hålla båda barnen i handen. Man kan också ta varsitt barn utan att en tredje kan hitta på bus eller annat under tiden.

Vad tycker ni är det perfekta antalet?

2 kommentarer:

  1. Men vad roligt att du börjat blogga igen :) Just nu tycker jag 1 är det perfekta antalet, men jag kanske är för bekväm?!

    SvaraRadera
  2. Ja, vad kul att du tycker det! :) Ja, 1 barn är väldigt bekvämt! :)

    SvaraRadera