söndag 17 mars 2013

Ny hörapparat till Wilmer

I torsdags var vi på nytt besök hos Wilmers audionom, denna gång var det en kille som jag hoppas jobbar kvar ett tag så vi inte behöver byta igen. Det är Wilmers tredje audionom då de andra två har slutat eller fått nya arbetsuppgifter.

Jag berättade att Wilmer inte hade haft sin hörapparat så mycket och jag klagade på den eftersom det är så lätt för Wilmer att komma åt ljudvolymen, vilket kan vara väldigt obehagligt. Så vi fick faktiskt en ny med oss hem! Denna är supercool! Så jag hoppas att det ska gå bättre att använda denna. Jag ska köpa lite coola klistermärken att sätta på den också.





4 kommentarer:

  1. vad spännande för honom, nu kanske han vill använda den mer? :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas att han vill det! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Malin! jag hamnade på din blogg när jag googlade gällande mikroti. Min son föddes med detta på höger öra och är nu 5v. Vi har varit både på hörsel samt öron-näsa-hals på KS och fått information gällande framtiden. Mycket bra hörsel på det vanliga örat, men ingen kontroll har gjorts av det lilla örat gällande hörsel ännu...

    Nästa vecka ska vi till Rosenlund för information om BAHA.
    I augusti har vi kallelse till plastik.

    Ser att du skrivit att man i Sthlm opererar först vid ca 10 års ålder?
    Gäller detta fortfarande när ni får information och är på undersökningar?

    Igår sa de nämligen att de troligtvis opererar innan skolåldern dvs kanske 6 års ålder? De sa även att det är viktigt att man får denna BAHA så tidigt som möjligt dvs vid någon månads ålder. När fick din son sin? Har det funkat bra? Har ni blivit erbjudna att operera in en skruv för att fästa denna apparat? Hur ställer ni er till detta isåfall?

    Känner att det blev mycket frågor men man känner sej som ensammast i hela världen gällande detta.. =(

    Du får gärna svara mig via mail om du känner för det, vore skönt att få lite svar på frågor från någon som är mitt i detta... nettan_116@hotmail.com

    Du har förövrigt en mycket söt son enligt bilderna =)
    Ha det bra!
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anette! Kul att du hittade hit! Jag har mailat dig. :)

      Radera