onsdag 24 mars 2010

25+2

Igår blev det shopping på IKEA till bebisen. Vi köpte spjälsäng, madrass, täcke, sängkläder, skötbädd, badbalja och annat smått och gott som kan behövas. Vi får väl komplettera med lite andra saker också sen men nu har vi iaf det viktigaste, tror vi. Resten kan man ju köpa på typ Babyland eller Barnens Hus när det börjar närma sig. Så nu är det bara att bygga ihop sängen sen kan bebisen ( när den kommer) förhoppningsvis sova gott i sin nya säng. :)

Annars är det mycket jobb så jag hinner inte skriva så mycket. Det kommer snart lite bilder från Tunisien. Måste bara ladda in dem på datorn först.

Vill passa på att gratulera Matte och Camilla till deras dotter som föddes i måndags!

4 kommentarer:

  1. Halloj. Var iväg till MVC idag och lyssnade bland annat på hjärtljudet som låg på 140. Vad ligger er bebis på i slag/minut? Nu är vi inne i v.24+6. Härligt och roligt!!

    Vore kul att se en ny profilbild på din mage. :) Kram på er! Stina

    SvaraRadera
  2. Hej Stina, vad roligt! Jag ska till MVC nästa vecka, jag kommer inte ihåg hjärtljuden från sist, men kommer ihåg att de var rätt höga, men normala. Ja, jag tänkte försöka lägga upp en magbild i helgen! Magen börjar blir rätt stor nu..:) Hur är det med din mage?

    SvaraRadera
  3. God morgon så här på söndagen. Magen växer fast när de mätte magen sist så låg jag strax under normalkurvan. Så länge man följer sin egen kurva är det dock inget fel att ligga under eller över.

    Såg en kommentar till de senaste bilderna, funderar du på förlossningsbrev så kan jag också skicka deg mitt så får du se hur jag skrev när jag åkte in för att föda Ellen.

    Roligt att se dig gravid, känns lite overkligt att se men som alltid är du toppenvacker!

    En sista grej innan jag slutar skriva denna gång. Gick det bra med maten när ni var utomlands. Jag funderar lite på detta då man inte vill få i sig något som kan skada barnet.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Stina! Okej, det låter bra. :) Ja, tack så hemskt mycket du får jättegärna skicka ditt förlossningsbrev! Superbra att ha något att jämnföra med. :) Tack snälla Stina! Man börjar känna sig lite tjock nu bara..

    Men maten så gick det jättebra i Tunisien, det var så mycket grytor och välgrillat kött så det var inga problem att äta. Jag försökte undvika råa grönsaker ( mest för magsjukan skull) men lite gurka och tomat åt jag ibland. Annars hoppade jag över alla krämiga ostar och pastejer. Så jag tyckte det gick jättebra. Jag var rätt nervös att jag skulle bli magsjuk så jag hade bunkrat upp med grejer från Apoteket men jag fick släpa hem det igen sen.. :)

    kram Malin

    SvaraRadera