måndag 19 november 2012

Linas matkasse

Jag sitter nu och väntar på att Lina ska komma med vår matkasse. Jag fick ett erbjudande från dem på Underbara barn mässan så för att underlätta lite i vardagen bestämde vi oss för att testa detta varannan vecka och se om det är vår grej. Ibland är man ju bara så less på att komma på vardagsmat som är snabblagat men ändå nyttigt och gärna lite nyskapande m.m. Plus att det är meckigt att storhandla med två små barn!



Annars är vi väldigt duktiga på att planera middag för veckan redan på söndag och åka och handla så man slipper tänka på det i veckan när man har fullt upp med att hinna laga middag innan det blir för sent och barnen blir för griniga. Det går inte riktigt att vara spontan med småbarn, planering is the shit säger jag. Jag är också väldigt lyckligt lottad som har en sambo som kommer hem och oftast lagar maten åt oss så slipper jag stressa med det när jag är själv med barnen. Laga mat när man är själv med båda barnen, det är svettigt kan jag lova!

Vi har testat Linas barnkasse och vi var nöjda med första leveransen, enkla och lättlagade rätter. Vi gillade speciellt en majssoppa med korvslantar. Denna vecka blir det bland annat lasagne och lövbiffstacos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar