onsdag 27 juli 2011

Wilmers rum

Vi har äntligen orkat fixa lite i Wilmers rum. En tavellist med hans ABC-tavla sitter nu på väggen! Vi har förankrat tavlan i väggen också så det inte ska kunna ramla ner. Tyvärr har vi den fula mörkläggningsgardinen uppe så att det ska bli mörkt i hans rum på kvällarna. Det funkar faktiskt rätt bra så jag vågar inte ta ner den fast jag tycker den är ful. :)

Förut hade vi Ikeahyllan stående som bokhylla men nu har vi satt ben på den och har den som en lekbänk där Wilmer kan stå och leka med sina saker. Men nu saknar jag någon slags hylla för böcker, speciellt böcker som han är för liten för att läsa just nu. Jag vill inte att han ska riva sönder dem vilken han gör om jag har dem framme så han når dem.



Helst skulle jag vilja måla eller tapetsera i hans rum men vi sparar nog det ifall vi flyttar till hus någongång framöver. :)

2 kommentarer:

  1. Fint det blev :)

    Köp en tallrikshylla att ha böckerna på vet ja :)

    SvaraRadera
  2. Hej vänner!

    Bilderna från Sicilien ser fantastiska ut. Ser ut som ni hade en riktigt bra semester :) Gick det bra att flyga med Wilmer?

    Det är ju fantastiskt att han sover hela nätter, guuud så skönt :) Det gör oftast Nim också. Och dina sovmorgnar kommer nog. Det tror jag säkert :)

    Rummet är ju jättefint.
    Du kan ju köpa en sån där expedithylla och ställa där du har lackhyllan. Så kan du ha böcker i. Eller om du reser den hyllan upp?

    Hoppas ni mår bra, många kramar

    SvaraRadera